Hej Alla!

Idag var det ingen rolig dag. Izabelle var hemma från dagis för hon var skyld och hade lite feber. Så mesta av dan gick till att se lite på film och även Disney Junior kanalen. Men i alla fall runt 2 tiden går jag ut i köket för att göra en macka till mellanmål till Izabelle då hon vägrat äta macka och lunch och mellanmål utan bara varit välling. Men i alla fall så står hon och tittar på TV. 1,2,3 hör jag att hon e ledsen då ligger hon mellan köket vardagrummet. Jag såg inget blod ingenting tog upp henne sen var det bra. Sätter ner henne igen för jag skall fortsätta med mackan. Då hör jag henne på golvet jätte ledsen säga Blod blod. Jag kollar och såklart högra knäet blödde det. Jag tittade på såret tog ljummet vatten på för att stoppa blödningen. Och sen ringde jag min svärmor och berättade vad som hade hänt och att jag trydde det behövdes sy. Väl på barnakuten träffar vi en trevlig sjuksköterska med namn Erik, Jätte trevlig tog emot oss direkt. Förklarade vad som hände han tittade på såret och sa det går inte att limma eller tejpa i och med det e på ett dumt ställe så det blir nog att sys. Och vi gick till sårrummet. Izabelle fick en kompress med bedövning på. Efter ca 20 minuter kommer läkaren in Niklas. Jätte trevlig han med. Samma sak berättade jag hur det gick till. Han kom in ca 15 min senare igen. Och kollade på såret Izabelle var jätte duktig precis i slutet när han tittat klart började hon bli lite ledsen. Då satte han på kompressen igen och då slutade hon gråta. Och då sa han att det blir 2-3 stygn. Han gick och hämtade sjuksköterskan. och vi la henne på bristen då hon satt i famnen på farmor. När vi väl la henne där ville hon inte alls ligga men det gick bra. Läkare satte en nål för extra bedövning precis vid såret. När han sätter i nålen och sprutar i bedövningen blir lilla Izabelle jätte ledsen och försöker ta sig loss. :( Inget roligt att se. Men vi försökte lugna ner henne. Strax efter blev hon lugn. Och när dom väl började sy hennes knä så la hon fint. Men det kändes ju så hon började vrida på sig eller försöka rättare sagt. Efter några minuter var det klar. Och lika ledsen fortfarande. Så hon fick glass som belöning. Det tyckte hon om i alla fall. <3 
Image by undefined
 
 
 
Vilken dag det var!
Ha en super mysig kväll <3
Therese
2014-08-14 @ 10:54:10
URL: http://rasmusoebbasmamma.blogg.se

Naw, stackars flicka... :( Hoppas att det är bättre med henne nu. Krama henne från mig <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

zulania.blogg.se

Handlar om mig och min resa om Gastric Bypass operationen. Handlar även om min underbara familj. Min blivande man och våran underbara dotter. =) Följ med vet jag :D <3

RSS 2.0