Min tid på sjukhus efter Operation

Hej alla hoppas ni har det bra. Själv så stramar det väldigt mycket i magen men det går.
Onsdagen den 10 september åkte jag in till sjukhuset kl 07.00 för att jag skulle göra en GBP (Gastric Bypass). Åkte ner 12.15 till operation minns inget efter det. På uppvaktet väckte dom mig vid 14.30. Och 17.30 fick jag komma upp på avdelningen. Relativ pigg var jag. Dom sa att operationen hade gått bra. Torsdagen den 11 september fick jag börja dricka lite vatten försiktigt sen på kvällen fick jag även soppa. Mådde illa efter allt. Klockan 06.00 fredagen den 12 september spyr jag lite grann då var det hemgång. Skulle träffa en dietist Men mådde för illa. Satt inne på mitt rum och pratade med min läkare hon sa att jag såg likblek och jag spydde framför henne. Då sa hon du skall göra en Sikt röntgen du kan inte åka hem såhär. Klockan 15.00 fick jag en tid gjorde röntgen. Klockan 16.00 kom där in en ny läkare som sa att vi väntar på röntgen jag sa nej jag gjorde den vid 3. Då sa han bra då skall jag kolla på bilderna nu. Han kom tillbaka.. Och ja han berättade att jag hade fått ett knick som dom säger ändtarmen hade kommit under dom andra tarmarna därför kunde jag inte göra någon avföring. Och han sa jag fixar papper så du får göra en akut operation till. Samtidigt skulle jag försöka få en sond. En slang i näsan och det gick ej så sa jag det får dom göra när jag sover. Jag hade duschat och allt var klart inför andra operation. Klockan 18.00 åkte jag ner till operation. Dom som var där inne som tog hand om mig innan jag somnade var verkligen underbara glädjespridare. Så jag var hur cool lugn som helst. Runt 22/23 väckte dom mig på uppvaket. Mådde genast bättre ingen illamående. Runt 00.30 åkte jag upp på avdelningen och då tog dom bort min kateter jag hade fått. Efter 3 timmar kunde jag kissa ordentligt så lycklig man var. Lördag hände inte så mycket mer än att ha dropp och ta det lugnt fick även antibiotika intravenöst (i armen) 3 gånger om dagen var 8timme. På söndag. Så kom min överläkare som hade opererat mig i fredags och sa att allt har gått bra. Och då drog han ut sonden med. Ingen behaglig känsla. Sen Måndag fick jag börja dricka försiktigt med vatten och så Lite soppa på kvällen och det gick bra inget illamående. Min dotter var på besök från Söndag till torsdag så mysigt. Allt flöt på dessa dagarna men dom ville inte skicka hem mig då mina prover var väldigt höga med CRP och vita blodkroppar dom svävade upp och ner. I fredags så pratade jag med läkaren för att förklara allt för mig för jag ffatade typ ingenting. Då förklarade han att anledningen jag var kvara hela denna veckan oxå var delvis för proverna men när dom opererade mig så hade det kommit galla i hela buken den var fylld då jag inte kunde få ut de via ändtarmen. Hade dom bara förklarat det från första början hade jag ju förstått varför jag låg kvar på sjukhuset. Men nu blev jag hemskickad igår den 19 september med övervak. Skall tillbaka till sjukhuset på måndag och göra prover. Visar proverna fortfarande höga så skall jag göra en ny röntgen. Fick även antibiotika hem som jag äter 2 st olika. 
Nu hoppas jag att min tur vänder. Jag mår jättebra annars. Skulle komma tillbaka till avdelningen om jag har feber, ont i magen , kall svettig eller andra symtom. Skulle inte vara rädd att komma tillbaka . Här e min resa än sålänge nu hoppas jag att den blir bättre
 
Jag efter första operationen
 
 Första operationen såg min mage ut såhär
 
 Efter andra operationen ser den ut såhär 
 
 Torsdagen den 18 september vågade min dotter första gången sitta hos mig 
 
 
Efter alla nålar och stick Fint va? =)
 
Ser min mage ut nu när jag kom hem 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

zulania.blogg.se

Handlar om mig och min resa om Gastric Bypass operationen. Handlar även om min underbara familj. Min blivande man och våran underbara dotter. =) Följ med vet jag :D <3

RSS 2.0